SarahKay1-2013-normal.jpg

 

Koska kirjablogeissa on paljon kirjoitettu bloggaamisen ja mainostamisen yhteyksistä, tahdon omalta osaltani valottaa omaa kirjablogiharrastusta ja suhdettani kirjoihin.

Olen lukenut pienestä pitäen. Kirjat ovat olleet ystäviäni siitä asti, kun lukemaan opin. Kirjoitan myös mielelläni - silloin, kun siihen tulee inspiraatio.

Kirjablogia olen pitänyt muutamia vuosia, koska haluan jakaa ajatuksia kirjoista. Luen pääasiassa vanhempaa kirjallisuutta, joita ei välttämättä enää saa muualta kuin antikvariaatista.

Muutaman vuoden ajan olen myös kirjoittanut freelancerina kirja-arvosteluja erääseen hengelliseen aikakausilehteen, jos on pyydetty. Näistä arvosteluista osan olen julkaissut blogissani sen jälkeen, kun ne on ensin ilmestyneet lehdessä. Tällöin olen voinut hieman muokata blogiin laittamaani arvostelua, lisätä siihen esimerkiksi jotain, mitä ei olisi ihan lehteen menevässä arvostelussa voinut sanoa.

En siis pidä kirjablogia mainostaakseni kirjoja vaan juuri kuten sanoin, jakaakseni kokemukseni kirjoista.  Kertoakseni, että lukeminen kannattaa - ainakin hyvien kirjojen. Mikä taas on hyvä kirja, mikä huono, sen voi kukin itse tykönään päättää. Bloggaan myös tuulettaakseni ajatuksiani ja pitääkseni yllä kirjoitusharrastustani, saadakseni aivoille virikettä.

Jotta asia ei kuitenkaan olisi kenellekään epäselvä, niin olen nyt lisännyt tunnisteen ARVOSTELUKAPPALE, niihin kirjoihin, jotka siis olen saanut arvostelukappaleina ja jotka arvostelut siis on alunperin julkaistu ainakin jossakin muodossa lehdessä nimeltä Hyvä Sanoma.